Bir geliştiricinin not defteri

5 Eylül 2015 Cumartesi

Blender 3D Cursor

Hiç yorum yok
  
Blender
 Öncelikle Blender dan bahsetmek gerekirse Blender 3 boyutlu obje animasyon tasarım yapmamıza sağlayan açık kaynak kodlu ücretsiz bir yazılım.Blenderi burdan indirebilirsiniz.
  Bildiğiniz gibi ben oyun ve uygulama geliştirmeyle ilgileniyorum. Blenderide yapacağım oyunlardaki obje ve karakter tasarımları için kullanacağım.Neyse uzatmadan Blenderla ilgili ilk notlarıma geçeyim :)
Not:Blender kullanmada kısa yol tuşları çok önemlidir.Bende notlarımda genellikle tuşlar üzerinden anlatacağım. 
 3D Cursor Blender sahnesinde sol tıkladığımız yere gelen aşağıdaki şekilde gözüken işarettir.
 3D Cursor Blender sahnesinde bir objenin yerini , objenin merkezini değiştirmemiz de veya objelerin birbirlerine göre konumlandırmamız da yardımcı olur.
  • 3D Cursor farenin sol tuşuyla istediğimiz yere taşınır.
  • Yeni üretilen objeler 3D cursor neredeyse orada üretilir.
  • Shift+S ile Snap menüsü açılır.
  • Snap menüsünde cursorun yeri ve objelerin cursora taşınması gibi işlemler yapılır. 
  • Snap
  • Selection to Cursor Seçilen objenin cursorun üstüne gitmesini sağlar.
  • Cursor to Selected cursorun Seçilen objenin üstüne gitmesini sağlar.
  • Cursor to Center cursorun sahnenin merkezine yani {0,0,0} noktasına gitmesini sağlar.
  • Cursor to Active  Birden fazla obje seçilmişse cursorun en son seçilen objenin üzerine gitmesini sağlar.
  • Shift+Ctrl+Alt+C  ile Set Origin menüsü açılır.

  • Origin bir objenin merkezidir. Orgini cursor yardımıyla farklı yerlere taşınabilir.
  • Bir objeyi Cursora taşıdığımızda Orgin ve Cursor üst üste gelir .Yani Origin objenin köşesinde ise Cursora taşıdığımzda objenin köşesi Cursorun üstüne gelir.
  • Geometry to Origin Seçilen objenin orgin objenin merkezine gelecek şekilde orginin üstüne gitmesini sağlar.
  • Origin to Geometry Orginin objenin merkezine gelmesini sağlar.
  • Origin to 3D Cursor Orginin 3D cursor üzerine gelmesini sağlar.
Origin ve Cursoru Objelerin köşelerine getirme ?
  • Tab tuşu ile edit moda geçip sağ tuşla objenin köşesini seçip Snap menüsünden Cursor to selected ile Cursorun köşeye gelmesini sağlayalım.
  • Tekrar Tap tuşu ile Object moda geçip Set Origin menüsünden Origin to 3D Cursor ile originin köşeye gelmesini sağlayalım.
Hatasız kodlar yazmanız dileğiyle iyi çalışmalar :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder